Fortrydelsesret, bytteservice og reklamation

Fortrydelsesret

Ifølge købeloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet – vi tilbyder dog 360 dages fuld fortrydelses- og returret på alle varer, der er købt på www.rikkitikkishop.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du modtager din vare.

Tages varen i brug inden udløb af fortrydelsesretten, og skulle du efterfølgende fortryde dit køb, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis i en fysisk butik. Det er altid en god ide at gemme den originale emballage, indtil du endeligt har besluttet dig for at beholde varerne. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker, på at modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.  

Vil du benytte dig af din fortrydelsesret, skal du udfylde vores returneringsblanket, og returnere den til os sammen med din returvare. Du betaler selv portoen for at sende varen retur, og du bærer også risikoen for at varen returneres sikkert til os. Din omkostning til returfragt kan selvfølgelig variere alt afhængig af, hvordan du sender pakken til os, og hvor stor den er. På Post Danmarks hjemmeside kan man købe en online pakkelabel til en pris á 80,-. Returnerer du gennem en GLS pakkeshop starter prisen på 60,- men den endelige pris afhænger af størrelsen på pakken. Når vi modtager din returvare, tilbagebetaler vi den fulde købssum inkl. eventuelle forsendelsesomkostninger, du må have haft ved den oprindelige ordre. Hvis det dog vurderes, at varen har været brugt som beskrevet ovenfor, får du kun en del eller intet af købssummen retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Du kan frit vælge mellem at få dine penge udbetalt eller få et gavekort til rikkitikkishop.dk. Dette skal du blot angive på returneringsblanketten. Bemærk at der kan gå op til 14 dage, fra vi har modtaget dine returvarer og din retuneringsblanket, til beløbet udbetales. 

Returvarer skal returneres til:

Rikki Tikki Shop
Mariagervej 3
9560 Hadsund

Hvis du ønsker at printe en ny returneringsblanket, skal du blot klikke her.

Bemærk – vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse - dog mod forudgående aftale. 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Elefanter, som har føjet tilføjet en personlig tekst og fremstillet efter forbrugerens specifikationer.
 

Bytteservice

Hos os har du altid 360 dages ombytningsret på varer, der er købt på www.rikkitikkishop.dk. Ombytningsretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Bemærk, dette gælder ikke personliggjorte elefanter. Tages varen i brug inden udløb af ombytningsretten, og skulle du efterfølgende fortryde dit køb og ombytte til en anden vare, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt, for at teste varen på almindelig vis i en fysisk butik. Sørg derfor altid for at tilbagelevere returvarer i væsentligt samme stand som ved modtagelse. Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du endeligt har besluttet dig for at beholde varen. 

Hvis du vil benytte dig af din ombytningsret, skal du udfylde vores returneringsblanket med dine informationer og ønsker og sende den retur til os sammen med din returvare. Du betaler selv portoen for at sende varen retur, men til gengæld betaler vi så altid for at sende de nye varer til dig med samme fragtform, som du valgte ved den oprindelige bestilling. Vær opmærksom på at du selv bærer risikoen for, at alle returvarer returneres sikkert til os. Din omkostning til returfragt kan selvfølgelig variere alt afhængig af, hvordan du sender pakken til os, og hvor stor den er. På Post Danmarks hjemmeside kan man købe en online pakkelabel til en pris á 80,-. Returnerer du gennem en GLS pakkeshop starter prisen på 60,- men den endelige pris afhænger af størrelsen på pakken.

Bemærk – hvis du ønsker du at bytte en vare til en anden billigere vare, tilbagebetales differencen naturligvis til dig. Du kan vælge mellem at få pengene udbetalt eller få et gavekort til rikkitikkishop.dk. Dette angiver du blot på returneringsblanketten. Hvis du derimod ønsker at bytte en vare til en anden dyrere vare, skal du i stedet for ombytning oprette en ny ordre på vores webshop og sende den oprindeligt købte vare retur i henhold til fortrydelsesretten.

Returvarer skal returneres til:

Rikki Tikki Shop
Mariagervej 3
9560 Hadsund

Hvis du ønsker at printe en ny returneringsblanket, skal du blot klikke her.

Bemærk – vi modtager ikke pakker der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.


Reklamationsret

Når du handler på rikkitikkishop.dk, har du i henhold til købeloven altid 2 års reklamationsret på varer, der går i stykker inden udløbet af denne periode eller har andre væsentlige fejl og/eller mangler. Du har således krav på reparation, ombytning, dine penge tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.
For at kunne få medhold i en reklamation er det et krav, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, eller at fejlen/manglen var iboende allerede på købstidspunktet. Husk at reklamere inden for rimelig tid, efter du har opdaget fejlen/manglen. Rettidig reklamation anses som senest to måneder efter, at fejlen/manglen blev opdaget.

Ved reklamation er det vigtigt, at du kontakter os, inden en vare returneres, så vi kan afgøre det videre forløb. Send os blot en mail, hvori du beskriver fejlen/manglen og påfører enten dit faktura- eller ordrenummer, så vil vi kontakte dig med yderligere information. Vedhæft også meget gerne et billede, så vi har den bedst mulige baggrund for at træffe en korrekt beslutning.
Hvis varen skal sendes retur til os, påtager vi os udgifterne herfor og sender dig en pakkelabel, som skal bruges til returneringen. På den måde undgår vi, at du skal lægge penge ud. Bemærk at vi ikke refunderer porto for forsendelser, der sendes til os uden forudgående aftale.Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Bemærk – vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.

Du kan læse mere om lovgivningen for reklamation, og hvordan du er stillet her.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. 


KUNDESERVICE

Send os en mail
info@rikkitikki.dk
Besvares i løbet af 48 timer (hverdage)
Ring til os
Tlf: 98 57 27 55
Mandag - torsdag - kl. 9:00 - 15:00, Fredag - kl. 9:00 - 14:00

KUNDESERVICE, WEBSHOP

Send os en mail
info@rikkitikkishop.dk
Besvares i løbet af 48 timer (hverdage)
Ring til os
Tlf: 96 79 40 20
Mandag - fredag - kl. 9:00 - 15:00
Rikki Tikki Shop anvender cookies til at optimere indholdet og oplevelsen af websitet. Læs mere her    x