Handelsbetingelser for Rikki Tikki Shop

Rikki Tikki Shop er en 100% dansk ejet webshop www.rikkitikkishop.dk , som udbydes af Roth Invest 2017 ApS Mariagervej 3 9560 Hadsund E-mail: info@rikkitikkishop.dk Telefon: +45 9679 4020 CVR: DK39142805

Sådan handler du

  1. Indkøbskurv
    Når du har fundet en vare, du ønsker at købe, klikker du på knappen ”læg i kurv”, hvorefter varen automatisk registreres i din indkøbskurv. Dernæst kan du vælge mellem at fortsætte med at handle eller gå til indkøbskurven. 
  2. Fra indkøbskurv til kasse
    Når du er færdig med at shoppe, klikker du på den grønne indkøbsvogn i øverste højre hjørne. Dermed kommer du til din indkøbskurv, og hvis alt er, som det skal være, går du videre ved at klikke på knappen ”gå til kassen”. 
  3. Kassen
    Du sendes videre til en formular, som du skal udfylde med relevante oplysninger om dig selv og dine ønsker i forhold til fakturering og levering. Når du har afsluttet formularen, klikker du på knappen ”gå til betaling”, hvorefter du bliver sendt videre til betaling. 
  4. Gennemførelse af ordre - Bankoverførsel
    Har du valgt at betale via bankoverførsel, er din ordre nu gået igennem, men vil først blive afsendt, når vi har modtaget betaling fra dig. Vores bankinformation fremgår af websitet, men du får den også tilsendt sammen med din ordrebekræftelse pr. e-mail. - Betalingskort Har du derimod valgt at betale med kort, vil du blive sendt direkte til vores online betalingssystem. Når du har indtastet dine betalingsoplysninger og betalt, er din ordre gennemført. Når din ordre er gennemført, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail, og når ordren er afsendt, vil du ligeledes modtage en forsendelsesbekræftelse og faktura pr. e-mail.
Din konto

Priser

Priserne er dagspriser, og alle angivne udsalgspriser er inkl. 25% moms.

Betaling

På www.rikkitikkishop.dk kan du betale med - Dankort - Visa - MasterCard - Maestro - Mobile Pay - Bankoverførsel (NB. Bankoverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen) - VIABILL (Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit)
Kreditkort
Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug, idet du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Data, som du sender i forbindelse med køb med betalingskort, krypteres med SSL (Secure Socket Layer), således det kun er Nets, der kan læse dem. Hvis dit kort skulle blive misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL i betalingssystemet, vil du ikke have en selvrisiko. Modsat har du altid en selvrisiko på kr. 1.200,00 i fysiske butikker, hvis dit betalingskort misbruges ved brug af PIN-kode. SSL er en integreret del af Rikki Tikki Shops betalingssystem. Ved betaling med kreditkort trækkes din købssum først fra din bankkonto, når ordren er afsendt fra Rikki Tikki Shop. Der vil aldrig blive trukket et større beløb fra din bankkonto end det, du har godkendt ved købet. Sker der en ændring i din ordre fra købet til afsendelsen – f.eks. fortrydelse af købet af en vare) – vil opkrævningen naturligvis blive tilpasset dette. Rikki Tikki Shop anvender ePay, som er et sikkert online betalingssystem – godkendt af Nets.
Bankoverførsel
Banknavn: Sparekassen Vendsyssel Kontonummer: 9070 2020290873 Når du betaler via bankoverførsel, skal du altid huske at påføre dit navn og ordrenummer, som du finder på den tilsendte ordrebekræftelse. Vær opmærksom på, at bestilte produkter ikke bliver reserveret før, vi har modtaget din betaling.

Levering

Vi tilbyder forsendelse til hele verden, hvor internationale ordrer altid sendes med UPS. Danske ordrer sendes med GLS – pakkeshop, privatlevering eller erhvervslevering.

Porto og gebyr

Dine forsendelsesomkostninger afhænger af forsendelsesmetoden, du vælger, samt pakkens vægt og størrelse. Køber du for over 499,- leverer vi gratis til GLS Pakkeshop. Det er naturligvis også gratis hvis du afhenter pakken på vores lager. Gratis levering gør sig dog kun gældende til adresser i Danmark. Ved levering til udenlandske adresser anvendes automatisk UPS.
Ekspeditionsgebyr
Vær opmærksom på, at ordrer under kr. 100,- automatisk pålægges et ekspeditionsgebyr på kr. 15,00. Ekspeditionsgebyret forsvinder naturligvis, så snart ordren er over kr. 100,-.

Forsendelse og afhentning

Du har følgende forsendelsesmuligheder, når du handler på rikkitikkishop.dk:
1) GLS Privatlevering (Pris: 65,-)
Pakken sendes med GLS til din hjemmeadresse. Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil GLS levere pakken til nærmeste pakkeshop. Hvorefter du kan afhente din pakke i pakkeshoppen. I tilfælde af, at pakken ikke bliver afhentet indenfor 10 dage, vil den blive returneret til Rikki Tikki Shop.
2) GLS Pakkeshop (Pris 45,-, men gratis ved ordrer over 499,- - til alle danske GLS pakkeshops)
Når din pakke leveres med GLS Pakkeshop, sendes den til et certificeret udleveringssted. Du vælger frit blandt foreløbigt 1500 steder i Danmark. GLS sender dig en e-mail og evt. SMS, når pakken er afsendt fra deres central og igen, når pakken er klar til afhentning. Når du afhenter pakken i pakkeshoppen, bedes du medbringe dit pakkenummer samt gyldig billedlegitimation. Du har mulighed for at få en anden person til at afhente din pakke, notér blot denne persons navn i indtastningsfeltet under GLS Pakkeshop.
Idéen med GLS Pakkeshop er, at du selv bestemmer, hvor og hvornår du vil hente din pakke. På den måde kan du tage pakken med, når det passer dig, og der køres ikke unødvendigt med pakken, hvilket er til gavn for både dig og miljøet. Du kan finde nærmeste pakkeshop her .
- Hvordan vælger du GLS Pakkeshop?
Under punktet ”levering”, når du afslutter en ordre, vælger du GLS Pakkeshop. Når du har valgt GLS Pakkeshop, indtaster du dit postnummer, hvorefter der fremkommer en menu, hvori du skal vælge afhentningssted af pakken.
3) GLS Erhverv - pakken sendes til din arbejdsplads (Pris: 65,-)
Vi sender din pakke til den angivne adresse på din arbejdsplads, hvis du vælger GLS Erhverv. Pakken leveres i tidsrummet kl. 08.00-16.00 på hverdage. Leveringen kan ske til alle adresser i Danmark, men chaufføren kræver en kvittering for udlevering, hvilket gør, at leveringsformen egner sig bedst til arbejdspladser med bemanding mellem kl. 08.00-16.00.
4) Internationale forsendelser (pris afhænger af vægt og størrelse)
UPS vælges automatisk, når leveringsadressen ikke er i Danmark. Fragtprisen afhænger af pakkens vægt og størrelse samt den geografiske afstand til Rikki Tikki Shop.
5) Afhentning (gratis)
Du har mulighed for at afhente din pakke på vores lager. Bemærk dog, at alle ordrer skal bestilles via webshoppen, og først derefter kan de afhentes på vores lager
Rikki Tikki Shop
Mariagervej 3 9560 Hadsund
Åbningstider: Mandag til fredag kl. 08.00-17.00 - Lørdag kl. 09.00-14.00.
Leveringstid
Vi afsender varer alle hverdage hele året rundt. I den perfekte verden kan du kan som udgangspunkt regne med, at vi forsøger at afsende ordrer, som foretages inden kl. 12.00 på hverdage, samme dag. De forventes således at ankomme til dig den første efterfølgende hverdag med den valgte forsendelsesform. Vi oplever usædvanligt travle perioder, og det samme gør GLS. Derfor kan vi, i disse perioder, ikke garantere dag-til-dag levering, men vi kan love dig, at vi bestræber os på det. I nogle tilfælde må du derfor påregne en forsendelsestid på 3-4 hverdage, når vi har modtaget din ordre. Hvis vi imod forventning ikke kan afsende indenfor tre hverdage, vil vi kontakte dig. Skulle du mod forventning ikke have hørt fra os efter tre hverdage, er du velkommen til at kontakte os. Når din pakke er afsendt, modtager du en forsendelsesbekræftelse med et link, hvor du kan spore din ordre.
OBS: Vær opmærksom på, at ordrer ikke afsendes før, ALLE bestilte varer er på lager. Ønsker du at opdele din ordre, kontakt os venligst.
Farvegengivelse
Computere, grafikkort og skærme kan vise farver på forskellige måder. Derfor kan du ikke være 100% sikker på, at farven på et produkt gengives fuldstændig nøjagtig på din skærm. Dette forekommer oftest for lyse farver. Hvis du modtager en vare og ikke er 100% tilfreds med farven, er du naturligvis velkommen til at benytte dig af fortrydelsesretten.
Naturprodukter
Naturprodukter er i sagens natur naturprodukter. Det er varer i blandt andet træ, siv, græsser, huder, skind med mere. Disse produkter kan afvige fra de viste produktbilleder i både størrelse, farve og udformning og kan også have naturlige dufte. Har du købt et naturprodukt og det ikke lever op til billedet eller beskrivelsen ift. størrelse kan du benytte dig af fortrydelsesretten og returnere varen. Afvigelser i naturprodukter er ikke dækket af din mulighed for at reklamere.

Produkter med datomærkning
Ved køb online af produkter med datomærkning så som kosmetik, krydderier, olier, sæber m.m., vil der altid være minimum tre måneder til den mindst holdbare dato.
Forsendelse af akrylduge
Akrylduge sendes ikke på rulle. Ønsker man sin dug på rulle kan man forsøge at henvende sig i vores fysiske butik på Mariagervej 3, hvor vi lettere kan efterkomme ønsket. Ring i forvejen hvis du gerne vil være helt sikker på vi har tomme ruller hjemme, til at lave din dug.
Indpakning
I de fleste tilfælde har du mulighed for at få pakket din vare/dine varer ind hos os. Gaveindpakning er en ekstra service, som vælges pr. produkt fra indkøbskurven og koster kr. 10,00. Mønsteret på gavepapiret kan variere fra dag til dag, da vi løbende indkøber nyt gavepapir, så det passer til tidens trends og farver. Du har mulighed for at vælge julepapir, når julen kommer.
Fortrydelsesret
Ifølge Forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet. Vi tilbyder 360 dages fuld fortrydelses- og returret på alle varer, der er købt på www.rikkitikkishop.dk. Fortrydelsesretten løber fra dagen, du modtager din pakke.
Tager du varen i brug inden udløb af fortrydelsesretten og efterfølgende fortryder dit køb, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis i en fysisk butik. Dvs. hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Det er derfor altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du endeligt har besluttet dig for at beholde varen. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Vil du benytte dig af din fortrydelsesret, kan du udfylde vores returneringsblanket - alternativt kan du benytte vores standardfortrydelsesformular som du finder nederst i handelsbetingelserne og sende den til os sammen med din returvare. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du betaler selv porto for at sende varen retur samt bærer risikoen for, at varen returneres sikkert til os. Din omkostning til returfragt kan variere afhængig af, hvordan du sender pakken til os samt pakkens størrelse og vægt. Returnerer du gennem GLS Pakkeshop starter prisen fra kr. 60,00, men den endelige pris afhænger af pakkens størrelse og vægt. Når vi modtager din returvare, tilbagebetaler vi den fulde købssum inkl. eventuelle forsendelsesomkostninger(det gælder dog ikke ekstra forsendelsesomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), du må have haft ved den oprindelige ordre. Hvis det vurderes, at varen har været brugt som beskrevet ovenfor, får du kun en del eller intet af købssummen retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. Du kan frit vælge mellem at få pengene udbetalt eller et gavekort til rikkitikkishop.dk. Det skal du blot angive. Der kan gå op til 14 dage fra, vi har modtaget din returvare samt returneringsblanket til, at beløbet udbetales.
Returvarer skal returneres til
Rikki Tikki Shop
Mariagervej 3
9560 Hadsund
Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling. Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse – dog med forudgående aftale. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Speciallavede varer - eksempelvis duge i metermål og varer påtrykt logo eller lignede.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Reklamationsret
I henhold til købeloven har du altid to års reklamationsret på varer, der går i stykker inden udløbet af denne periode eller har andre væsentlige fejl og/eller mangler. Du har således krav på reparation, ombytning, penge retur eller afslag i pris afhængig af den konkrete situation. For at kunne få medhold i en reklamation er det et krav, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen, anden skadeforvoldende adfærd eller, at fejlen/manglen var iboende allerede på købstidspunktet. Du skal huske at reklamere indenfor rimelig tid efter, du har opdaget fejlen/manglen. Rettidig reklamation anses som senest to måneder efter, at fejlen/manglen blev opdaget. Ved reklamation er det vigtigt, at du kontakter os inden, varen returneres, så vi kan afgøre det videre forløb. Du skal blot henvende dig på info@rikkitikkishop.dk, hvori du beskriver fejlen/manglen og påfører dit faktura- eller ordrenummer, derefter vil vi kontakte dig med yderligere information. Vedhæft et billede eller videoklip af varen, så vi har den bedst mulige baggrund for at træffe en korrekt beslutning. Skal reklamationsvaren sendes retur til os, påtager vi udgifterne herfor. Vi sender dig en pakkelabel, som skal bruges til returneringen, så vi undgår, at du skal lægge penge ud. Reklamationsvaren skal sendes retur i forsvarlig emballage.
Varer som ombyttes via reklamationsretten sendes til nærmeste pakkeshop hos dig og ikke med hjemmelevering. Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling. Du kan læse mere om lovgivningen for reklamation samt, hvordan du er stillet. 
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Persondatapolitik
Dataansvarlig hos Rikki Tikki Shop er Thomas Roth. Ved bestilling af en vare på vores webshop, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger – navn, fakturereringsadresse, leveringsadresse, telefonnummer samt e-mailadresse. Personoplysningerne registreres hos Rikki Tikki Shop, gemmes samt opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Registreringen af dine personlige oplysninger har udelukkende det formål, at vi kan levere din ordre til dig. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@rikkitikkishop.dk.
Cookies
Rikkitikkishop.dk anvender cookies, som bruges til internt analysearbejde. Det overordnede formål er at forbedre brugerens oplevelse og interaktion på websitet samt sikre, at du kan handle komfortabelt hos os. Rikki Tikki Shop anvender cookies til følgende formål: - Teknisk funktionalitet, så vi kan huske dine præferencer og dermed forbedre websitets tekniske funktionalitet for dig. - Trafikmåling, så vi ved hvor mange, der besøger websitet samt demografi (køn, alder, geografi og interesser) og dermed kan tilpasse websitet til dig. Vi anvender både egne og tredjeparts-cookies som Google Analytics og Facebook.
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille tekst-fil, der lagres i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Den er designet til at kunne holde styr på dine bevægelser på websitet, hjælpe dig med at fortsætte, hvor du slap sidste gang, du besøgte websitet, huske dit login, gemme dine præferencer osv. Oplysninger indsamlet i forbindelse med cookies opbevares sikkert og fortroligt. En cookie er ikke et program og kan ikke læse data på din computer. Det er kun websitet, der har placeret en cookie på din harddisk, som kan læse cookiens indhold igen. En cookie er ikke en virus og kan på ingen måde gøre skade på din computer, mobil eller tablet. Den sletter sig selv efter en variabel periode, men fornyes efter hvert nyt besøg. Hvis du ikke ønsker cookies på din computer, kan du slette dem. Det betyder samtidig, at du ikke kan handle med os via rikkitikkishop.dk. Du kan finde en vejledning til, hvordan du forvalter, sletter og blokerer cookies her.
Klageadgang
Vil du klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Rikki Tikki Shop på info@rikkitikkishop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk Center for klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg EU-Kommissionens online-klageportal kan ligeså anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen angives på www.ec.europa.eu. Ved angivelse af en klage skal du angive vores e-mail info@rikkitikkishop.dk.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. brev, telefon eller e-mail. Vi bestræber os på at besvare e-mails indenfor 72 timer på hverdage. Rikki Tikki Shop Mariagervej 3 9560 Hadsund E-mail: info@rikkitikkishop.dk Telefon: +45 9679 4020 Åbningstider for telefon: Mandag til fredag kl. 10.00-15.00.

Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Til: RikkiTikkiShop.dk Mariagervej 3 9560 Hadsund E-mail: info@rikkitikkishop.dk Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: ________________________________________________________________________________________________ 
Bestilt den: _______________________________ 
Modtaget den: _______________________________ 
Ordenummer: ________________
Forbrugerens navn: ________________________________________________________________________ Forbrugerens adresse: _____________________________________________________________________ Forbrugerens underskrift: _____________________________________ Dato: _________________ 
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) Senest opdateret 11/8-2021